2011. október 13., csütörtök

Csak néhány gasztroság!

Üvegekbe került drága jó Anyósom jóvoltából a csalamádé.
Nagyon jó receptje van:

CSALAMÁDÉ
4 kg FUTAKI káposzta (másikkal nem finom)
1,5 kg paprika
1 kg hagyma
1 kg uborka
1,5 kg sárgarépa
1 l ecet
12 dkg só
50 dkg cukor
10 g tartósítószer
5 g borkősav
(A képet a netről vettem, nem találom a fényképezőgépem :S)

Először a hagymát kell megpucolni, hideg vízben tartani,
míg a többi lereszelése elkészül. A vizet többször kell cserélni rajta.
A növényeket le kell egyforma reszelőn reszelni.
Összekeverni a többi hozzávalóval, és
egy éjszakán át állni hagyni.
Másnap jó szorosan be kell tömködni az üvegekbe, felönteni, 
és lezárni.

A hét elején sikerült vennünk két zsák paprikát.
Időm viszont nem volt, így már haza sem jutott.
Anyósom ismét ügyeskedett.
Kérésemre 8 csomag salátának való sült paprikát elkészített nekünk a fagyasztóba.

Receptért kattints IDE!
A maradék paprikából pedig sült padlizsán 
és egyéb -számomra még titkos- hozzávalókból
Ajvár készült.

Holnap mutatom az enyéimet!





Közben persze én sem tétlenkedtem!

Diós és sima birsalmasajtok várják a felszentelést.

  A fügebor a második stádiumban van.
És még fügepálinka is lesz, érik a cefre!



Ma pedig végre üvegbe került is 
a már régóta várt különleges fokhagymám!
Egy biztos, hogy ezt minden évben el kell készíteni!
 

30 dkg fokhagyma
2,5 dl 10 %-os ecet
1 mokkáskanálnyi cukor
fél kávéskanálnyi só
2 babérlevél
darabka gyömbér
Összesen 1 evőkanálnyi: mustármag, szemes bors, koriandermag, 
szegfűszeg, kapormag, borókabogyó, szegfűbors, 
esetleg körömnyi cseresznyepaprika.
Nem gond, ha ezek közül csak egy két dolog van!
2 evőkanál étolaj (olivával felesbe).
Az ecetben felforraljuk az ízesítőket, s ha már fő,
néhány percre beledobjuk a fokikat is!
Leszűrjük és a fokhagymát apró üvegekbe töltjük.
Az ecetet kihűtjük és összekeverjük az olajjal, felöntjük vele a fokhagymát,
majd légmentesen lezárjuk!
Hűvös, sötét helyen tartjuk.
Két hét múlva már fogyasztható.
A felnyitott üveget hűtőben kell tartani!

A fokhagyma minden előnyös tulajdonságát megtartja SZAG NÉLKÜL!!!
És nagyon finom!



És akkor most a két fordulós játékom nyertese:
 
Gratulálok!
Kérlek írj nekem mailt a nyereményeddel kapcsolatban!



2 megjegyzés:

  1. Épp akartam kérdezni mit ronthattam el a fokhagymákkal, de rájöttem h figyelmesebb kelett volna lennem, nem forraltam és beződültek a fokik. nah ujra majd.

    VálaszTörlés
  2. Hát igen!
    Én már egyet kibontottam, de még csak háromnegyedig van kész... Kell neki még egy hét.

    VálaszTörlés