2010. december 26., vasárnap

Süti az utolsó pillanatban - Aszalt borovnicás - levendulás keksz

Nagyon kíváncsi voltam erre a sütimütire, elsősorban a levendula miatt.
A recept eredetijét Limaránál találtam.

Én kicsit változtattam csak rajta. Íme a recept:


Hozzávalók:
  • 300 g finomliszt
  • 200 g hideg vaj
  • csipet só
  • 80 g porcukor
  • 150 g aszalt áfonya, ananász, sárgabarack, vagy bármi
  • 1tk. levendulavirág
  • 1 tojás
  • 1 tk. sütőpor
Elkészítés:
A lisztbe elkevertem a sót és a sütőport, majd gyors mozdulatokkal, az ujjheggyel belekevertem a vajat. Hozzáadtam a cukrot, levendulát és a kissé felaprított aszalt gyümölcsöket, végül a tojással ütöttem bele. Egész éjszakára hűtőbe tettem. Másnap miután kicsit meglágyult, lisztezett deszkán kinyújtottam kb. 2-3 mm vastagra és kiszaggattam. 
180 fokra előmelegített sütőben 8 perc alatt rózsaszínűre sütöttem.
A tetejére csokimázat kentem és aprított mogyoró-dió darabokat szórtam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése