2011. július 25., hétfő

Beszámoló - III.

Most a parti sétányon lévő butiksorra megyünk sétálni!

Díszek a polcokra, vagy levélnehezék? A dobozkát még csak csak tudnám mire használni :D

Segítség a konyhában! Egy hasonlót én is beszereztem itthonra.

Volt választék bőven!

Különböző illatos fűszerek előre csomagolva, éppen ajándéknak való!
Az árát tekintve, nos, ha darabokban rendes boltban veszi meg az ember, 
akkor kb. negyedéből kijön.

De azért nagyon guszta és csábító!

Még ebben a formában is!

Ez a zsákbamacska! Nem lehet tudni - vagy legalábbis mi nem tudtuk mi van benne!
A csomagolás viszont nagyon tuti!
(Anyám meg is jegyezte, hogy ilyet én is tudok varrni... 
Hát, ja, csak fogalmam sincs honnan szerezzek ilyen anyagot :)

3D-s képeslapok.
Biztos rutinos városnézőknek és turistáknak nem nagy kaland, de én még soha nem láttam ilyet!



Hűű, hát itt nem a kardok tetszettek, hanem a sapsap... 
Akárhogy nézelődtem, sehol nem láttam egyetlen részeg tengerészt sem :(

Hát, a fene se tudja. Szerintem nem festették be a kagylókat.
Ez ügyben nem jutottunk dűlőre. Még.

Mini görög-mintás parfümös üvegcsék. Fantasztikusak és eredeti parfümök vannak bennük!

Egész kis gyűjteményem van már!
A kosárkában látható eredeti tengeri szivacsot úgy vettem, 
de majd mutatok saját szerzeményt is!

A nélkülözhetetlen hajók.

Ilyen csigaház darabot én is találtam a tengerben, kár hogy nem egészet :(

Persze, ezek gyönyörűek, és kelendőek is. 
De képzeljétek, hogy a part tele van kicsi kagylókkal és csigákkal. 
Oké, nem ilyen szépek, de most nem is erre akarok kitérni.
Láttunk olyan csomagot is, amiben egy maréknyi volt a parton található kis kagylókból. 
2 euró volt az ára.
Aki azt megveszi, hát az már LUSTA!!!

Kolomp?

Hoztam egy kis táskát is, a táskarajongóknak!

Dekoráció egy kávézó asztalán.

Hát, gondolkodtam ezen a dolgon. Nekem túl színes!
Az igazság viszont, hogy az ország is ilyen színes, csak kicsit másképp.
Ez nem az én világom, inkább a következőkre fókuszáltam, ötletet gyűjtöttem:

A képkeret hasznos! És nem utolsó sorban ezek szépek is!

Ez a pad a kedvencem, már majdnem meg is vettem, de aztán megfordítottam!
22 euró.
Ha valaki esetleg ennél olcsóbban el tudná készíteni, az szóljon!!!
Feltétlenül!



Ez már túl színes, nem?

Lámpák!

A kagylók mérete kb. 2-2,5 cm. Illatos gyertyával töltve!
Mire éreznéd az illatát, már el is fogyott :(


Mielőtt azt hinnétek, hogy ruhát nem is árultak, hát megnyugtatlak titeket, hogy de!
Sokat.
Láttam is egy jó kis csíkos szoknyát, de aztán pár nap múlva kiderült, hogy az egy blúz...
Eszméletlen drága volt!

(Mielőtt azt hinnétek, hogy nem tudok megkülönböztetni egy szoknyát és egy blúzt, hát megtudok! 
De még az eladó is azt hitte, hogy szoknya, mert a szoknyák közé rakta! 
A tulaj szólt, hogy azt nem le, hanem fel kell húzni!)

Megint kagylók, és megint díszek!


Na, mi ez???
Aki elsőnek megírja, annak repül a kavics!


És megint... Tényleg nehéz eldönteni, hogy festett e, hiszen annyi féle kincs van a tengerben!
Éppen simán lehetnek igaziak!

Milyen klassz mécsestartó! Beleszerelmesedtem!

És megint pár képkeret!


Voltunk igazi piacon!
Felejthetetlen élmény volt a halas, a fűszeres és az olajbogyós stand!
És azok az illatok!!!
Hmmm...

De nézzétek csak meg a gyümölcsöst!




Érzitek már az illatát?
ÉS micsoda hangzavar volt a papagájoktól :D


Most egy kicsit pihenjünk!
Visszaviszlek titeket a nyüzsgő Paraliáról Korinosra!
 
 Kyru hintázik kora reggel a parton.

 Sapa reklámpózol a hajóbár előtt :D

 Mini templom Korinoson.

És egy nagy is.
 
 A pékség kirakata, ahol minden görög-tudásomat összeszedve 
elmutogattam a pék néninek, hogy két kenyeret kérek!
Ő meg hasonló magyarsággal megmutatta a számológépén, hogy mennyi az annyi :D

 Ékszerek egy kirakatban.

 Ez nem madárkalitka, hanem mécsestartó!

Megmutatom pár zsákmányomat:
 A fehér Kyrué, a zöld az én bokaláncom.
A parton reggel 6 órától napnyugtáig, tetőtől talpig beöltözött bennszülöttek, 
hatalmas táblákkal mászkáltak a bokáig érő homokban.
A táblákon kínálták eladásra portékájukat.
Én nem bírtam felemelni a táblát!
Iszonyúan sajnáltam őket.

 A fűszereket a piacon vettem Korinosban.
Nagyon jó vásár volt!

 Ami nélkül nem jöttem volna haza.
Sajnos az oliva-pasztából csak egy üveggel vettem, de a barátok mennek augusztusban, 
úgyhogy már ki is van adva nekik a parancs!
Legalább 5 üvegnyi kellett volna első körben!
A Sangriával már okosabbak voltunk, rögtön egy nagy kartonnal beszereztünk.
Az olívaolajat közvetlen a termelőtől vettük, nagyon megérte!

És hát a poháralátétek...



Holnap megsétáltatlak titeket a tengerben, mezítláb!

Folyt.köv.

15 megjegyzés:

  1. Én edényalátétre tippelek. Nagyfiam frizbire:)))))))
    Na, valamelyikünk nyert?!
    Egyébként fantasztikus a képsorozat. Én kétszer voltam Krétán és most minden emlék is kergetőzik a fejemben: a mini görögös parfümök, kerámiák, kagylók, szivacsok, illatok, ételek, tenger... áhhhhhhhh vissza akarok menni!

    VálaszTörlés
  2. Nyertél, edényalátétek!! Tiéd a kavics! Gratulálok! :D

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, hogy elhoztad nekünk Görögországot! Nagyon jók a képek, irigykedve nézem. Látszik, hogy ez egy jó kis nyaralás volt! ;)

    VálaszTörlés
  4. Gratula Marika! Csak a korán kelésben vagyok jó:)

    Az oliva pasztát hogy használod föl? Nekem is mennek hozzám tartozók és imádom az olivát :)

    Kedvet kaptam Görögországhoz, de majd csak jövőre azt hiszem! Majd kérdezek még erről jó?

    VálaszTörlés
  5. Én azért nem tippeltem,mert én rögtön tudtam mi az,és nem akartam elvenni mástól a kavicsot.:)
    Megint olyan jó volt visszaemlékezni,mert ezekben a boltokban én egytől-egyig jártam.:)
    Képzeld,az egyik boltban,vettünk 2 hűtőmágnest a rokonoknak.Vittük a pénztárhoz,és a nénitől kaptam ajándékba egy nyalókát!:)
    Aztán másnap visszamentünk,mert rájöttünk,hogy a többi rokonnak is kéne venni valamit,úgyhogy vettünk még 3 hűtőmágnest,a néni pedig ezúttal borsőrlőt adott ajándékba.:D
    De utána már nem akartunk oda menni,nehogy azt higgye,hogy csak az ajándékért vásárolunk nála.:)

    VálaszTörlés
  6. hú, sangria:) az a képkeret tényleg baromira ötletes, én is elfogadnám:) amúgy a portékák többsége nekem is 'túl sok' -túl színes

    VálaszTörlés
  7. Jandó játékán rád hivatkoztam!
    http://www.blogger.com/comment.g?blogID=5456253227300822805&postID=6229762603851018600&page=1&token=1311623869967&isPopup=true

    VálaszTörlés
  8. Zsuzsa! Az oliva pasztát sült húsok mellé, gyros mellé használom. Kyra magában eszi a tévé előtt ülve!

    Kinga! Én is leginkább csak nézegettem, tetszeni tetszik, néha még a sokban is látok valamit, de a végén beleszédültem és semmi másra nem vágytam csak egy jó hideg pepsire... meg egy székre...

    Azért is fotóztam annyit, mert sokszor se időm nem volt a polcok előtt nézelődni órákig, vagy már kedvem. Most, hogy szerkesztem a képeket, rá - rácsodálkozok, hogy jéééééé, mik vannak!?
    Találtam olyat is, amire nem is emlékeztem...

    VálaszTörlés
  9. Nagyon hangulatos és magával ragadó a beszámolód! Elszédülök a sok képtől!:)
    Talán megpróbálom megcsinálni egyszer üvegből azt a képkeretet! Jópofa!:)Hogy mikor, ne kérdezd!!!:D

    VálaszTörlés
  10. ....és rendesi élelmiszerben, vagy speciális helyen lehet vásárolni?(az oliva pasztát) NAgyon rákattantam :)

    VálaszTörlés
  11. Már engem is izgat ez a paszta... Én Krétán sálakat, kendőket vettem. Azok voltak ennyire színesek, de azon jól mutatott.

    VálaszTörlés
  12. jaj, de jó volt végignézni így egyben a három bejegyzést. Én Paralián voltam..... 1000 éve már. Köszönöm az emlékezést!

    VálaszTörlés
  13. Olyan jó olvasni és látni a beszámolóid. :) Soha nem jártam még ott, de így egy kicsit én is belecsöppenek.
    Egyébként a kagylók nem biztos, hogy festve vannak. Én egyszer jártam olaszországban (átutazóban), akkor a parton narancs és citromsárga kagylót is találtam. :) Azt mondják a színe attól függ, mit eszik életében... Fene tudja. :D

    VálaszTörlés
  14. Lehet, hogy igazad van, bár elgondolkodtató... Mi a fenét eszik az, amelyik piros? vagy sárga?
    Nem sokára megyünk sétálni!!!

    VálaszTörlés