2011. július 30., szombat

Beszámoló IV.



 Mindenhol ilyen kávét isznak meg görögöt (török zaccos kávé).
Volt ám nagy meglepetés, mikor beültünk Sapával egy reggel a hajóbárba megkávézni...
A két kávé mellé kaptunk két kicsi ásványvizet is, és 5,5 eurót kértek érte....
Ebben már benne volt a pincér fizetése is.
A kávé rossz volt.

Méterben árulják az aranyat... Kyru egy kis karkötőt kapott.
 
Ilyen pozsgás növénykék vannak a parton, ahol nem áll vastagon a homok.
Hoztam haza egy kicsit.
Mint ahogy leandert is, ami mostanra már gyökeret is eresztett. 

Apropó leander!
Milyen természetes szert használjak a tetvek ellen?
(Cigicsikk áztatást ne is írjatok, mert a gondolatra is rosszul vagyok! )

 Egy kis színes divat.

Giga Leguán.

 Giga vizipipa :D
 
 Őszintén szólva, ez a legfantasztikusabb kép, amit valaha készítettem!
Nem hiába, görög lány...
Mint a neve :D

 Utcarészlet: motor, csónak, görög oszlopok, tenger... Pazar!

 Na, vajon itt mit fotóztam? Talán az étlapot?
Vagy a Hívogatót?
Nem, nem.

 Fent a hálót, benne a kincseket...

Természetesen voltunk pecás boltban is. 
Rengeteg méretű és színű hálót árulnak, nagyon olcsón.
Megbántam, hogy nem vettem, kiváló dekoráció lett volna itthon is! :(


És most elhúzom előttetek a mézesmadzagot:

Ilyen az igazi édes-mézes!
Nézzétek meg nálam a gasztro részben, hogy kell készíteni!


 Hogy lehetne elsétálni ez előtt a pult előtt úgy, hogy ne csorogjon az ember nyála???
 
 Egy fajtát megkóstoltunk...

Megint én fotóztam.

 Kyra és a gyros!

 Pillanatkép..

Ez egy ló.

 Fagyis.

Megpihentem.
(Csak én lehettem az  az ökör, aki az esküvői szandijában ment városnézni...)

Egy tatyó. 
 Törzshelyünk.
Ha Görögországban gyrost kerestek, akkor ott a legfinomabb, ahol ki van írva: FAST FOOD!!!
Na, erről ennyit.
Mi minden étterembe bementünk, mire rájöttünk, hol kell keresni.

 Ahol még a járdákat is díszítik...

 Hogy ez mekkora buli volt!!!
Kyra nagyon élvezte, hogy betemethette magát, Sapát, engem...

 Ez egy bizonyíték, hogy én is ott voltam...

 Sapáziik.
 
 Tintahal karikák panírozva! 
Isteni finom volt, még Sapa is evett belőle, pedig ő egyáltalán nem eszik halat.

 Magunk gyűjtötte tengeri szivacs!
(Titka: édes vízben 3 napig hagyni kell állni. Majd alaposan folyó víz alatt ki kell mosni.
Ezután a napon meg kell szárítani és kirázni belőle a még bent maradt homokot.)




Na, ez olyan volt nekünk, mint a Stonehenge.
Homokos part, ilyen kövek sehol!


Mivel kérdezgettetek az oliva-pasztáról, hát csak néhány szót:
Hát biztos lehet boltban is kapni, de én nem figyeltem annyira.
Paralián a sétáló utcán találtam egy olajbogyó árust, 
és fent a polcok tetején Sapa látta meg a pasztát! 
Nem volt kérdés, hogy veszünk e.
Ez konkrétan fekete bogyóból készült paszta.
Biztos, hogy máshol is van, de én nem is kerestem!

Az olivaolajnál is érdemes olyat keresni, amire rá van írva, 
hogy Görögországban készült. 
Érdekes módon sok az import áru, és annak más az íze!

Napozásnál is jó!
Kicsit büdös, de a bennszülöttek csak ezt használják!

Ne kövessétek el azt az oltári nagy hibát, amit nekem sikerült!!!
Ha olajbogyó árust találtok - jó ha van nálatok papír és ceruza - 
 feltétlenül vegyetek egy kg-t (2-2,5 euro kg-ja!), de ne egy fajta legyen benne, 
hanem sok-sok, vagy mind! 
Általában 10-12 fajta különböző ízesítésű bogyát kínálnak. 
Tehát mindegyikből kérjetek 8-10 dkg-t! 
Nagy balek voltam, hogy ezt kihagytam!


Folyt.köv.
Holnap elmegyünk a piacra és megmutatom, mit alkudtam.
Elmegyünk egy klassz kis játszótérre.
Nézzünk egy kis naplementét.
És mutatok medúzát is.
Sütünk halat és szedünk kagylót!
És kiderül, hogy spórolnak a görögök a mosóporral!



5 megjegyzés:

  1. Sorban.Nomen est omen.Nekem francia nevem van,hivogat Franciaorszag,meg a blogom is francia nevet visel.:)))Talan igy legy Kyrusnak is...?:)
    Azt hittem a szakacsba szerettel bele.:)))
    Valahol pecahalot furdoszoba dekoracionak lattam.:)
    Aranyosak vagytok a kozos kepen.:)
    A lovat felismertem.:)
    Az eskuvoi szandalon jot mosolyogtam,remelem nem haragszol.:)
    Nagyon tetszik a jardadisz.:)
    Emlekszem ,mikor tengeren voltunk ferjem csodalkozott miert nehezebb a taska hazafele ,mint indulaskor...?Hat,mert telepakoltam egy par ures asvanyvizesuveget kavicsokkal .:)))Es most a kepen lathato modon diszitik a szollarlampainkat.:)
    Az alkura es a mosoporra kivancsi vagyok.:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm a beszámolót, a képeket! Legalább én is világot látok! Az esküvői szandál kellett, mert becses alkalmat emlékezetessé kell tenni.(no nem egy-két vízhólyaggal)A görögök, meg irigykedhetnek:szőke-kék szemű lánykádra.
    Jutka

    VálaszTörlés
  3. Jééé,azon a cocón én is ültem!:D

    VálaszTörlés
  4. Nehéz ügy a leander, olyan könnyen tetűsödik. Csalánt szoktak vízbe áztatni pár napig (igen büdi) és azzal lemosni.
    De hogy hogyan sikerült meggyökereztetned?!Nagyon ügyi vagy!
    Én is hoztam haza egy csomót Korfuról, de egy sem gyökeresedett meg. :-(

    VálaszTörlés
  5. Norono! A gyökereztetéshez átlátszó üveget használtam, pl. befőttes. 3-4 naponta tiszta víz, sok fény, de szobahőmérséklet. Egy hónap alatt mind gyönyörű nagy gyökeret eresztett.

    VálaszTörlés